Ráno jsem se probudila v ne příliš dobré náladě. Celou noc
mě budil zvuk větráku, který se odvažuju vypnout jen v krajních případech, a
tak jsem moc dobře nespala. Dneska mám nastoupit do práce a stále se neozval
ind, který mě tam má zavést. Vzhledem k tomu že mi na sebe ani nedal kontakt
(určitě se ještě večer ozve), nezbývá mi než si postěžovat spolubydlící a
čekat. Ta ovšem nelení a po návratu z
ranního nákupu oznamuje, že mám přijít ve 12:30 do kanceláře IAESTE - potkala
"mého" inda venku a tak se zeptala. S ulehčením jsem se vypravila do
kanceláře a poté společně s Abhishkem za mým školitelem. Ten ale nebyl nikde k
sehnání. Po půl hodině čekání se náhle objevil, zeptal se jak se mám a řekl ať
přijdu zítra v 9:30, že mi připraví plán co budu dělat. A pak nás s úsměvem
vyprovodil ven.
Druhý první pracovní den
Ráno jsem dorazila v 9:30 do kanceláře a bylo mi oznámeno,
že můj školitel zkouší, takže mám přijít ve 12:30. Udělala jsem si procházku na
ubytování a zpátky, něco pojedla a po poledni byla zpět. Ukázalo se že práci
pro mne zatím žádnou nepřipravil, takže se jal plánovat, zatímco jsem seděla v
jeho kanceláři. Dal mi pár článků na prostudování a řekl ať přijdu v pondělí.
Opravdu už první pracovní den
Ráno jsem přišla do laboratoře. Byla mi přidělena špinavá
skříňka vystlaná čerstvýma novinama, kam jsem si mohla uložit věci, ovšem bez
zámku. Rozhlédla jsem se. Jsou tu dvě laboratoře, jedna pro Ph.D. studenty a
druhá pro ostatní. Ph.D. studenti se poznají podle toho, že nosí pláště,
ostatní chodí normálně v běžném oděvu. Je to tím spíše fascinující, že běžný
dívčí oděv má vždy dlouhý plápolající šátek přes rameno, kterým děvčata ometají
chemické stoly když chodí kolem. O ochranných brýlích tu zřejmě ještě
neslyšeli.
!Sekce pro chemicky-laboratorně zdatné jedince!
Dostala jsem přidělené dvě skleněné kapátka, z toho jedno s
ostrým nezataveným koncem na širší straně. Při ukazování aparatury mi Ph.D. studentka řekla abych poodstoupila, přičemž jsem si narazila žebra o first aid
kit visící na stěně v dřevěné krabici tak šikovně, že blokoval půlku průchodu.
Krabice měla ale naštěstí původně ostré rohy viditelně omlácené - zřejmě jsem
nebyla první kdo to nevybral. Po vyslechnutí postupu jsem poprosila laborantku o patřičné chemikálie a ta byla tak hodná, že vyrušila své dva pětileté syny z hraní na schovku v laboratoři a poslala je aby mi chemikálie přinesli. Pak jsem se jala vážit kapalné
reaktanty pro mou reakci - na analytických vahách s přesností na 4 desetinná
místa. Dle pokynu jsem postavila kádinku na váhy a přilívala postupně první
komponentu, poté co jsem se dostala v rámci desetin přesně mi Ph.D. studentka
váhu vytárovala a do stejné zkumavky jsem přilívala komponentu další. Proč
vlastně týráme analytické váhy tímto způsobem mi nebylo jasné. Směs jsem dala
zahřívat a zatímco jsem zřídkavě obsluhovala termostat, prohlížela jsem si
laboratoř. Na mém stole je polička se třemi patry. V prvních dvou jsou hořlavé
a jedovaté chemikálie a v té horní bonboniéra. Opodál stojí Ph.D. student a
očividně se snaží vysušit Dimrothův chladič a to následujícím způsobem. Chvíli
ho fénuje z venku fénem, pak přestane, chvíli čeká, pak si ho přiloží otvorem k
obličeji a chvíli do něj funí nosem. Prohlídne si ho, pořádně z něj začne
vyklepávat vodu, pak se zastaví, čichne k němu a zjevně uspokojen pokračuje ve
fénování. Jelikož mám chvíli čas, jdu do vedlejší laboratoře pro ne tak zkušené
studenty. Je tu osm studentů, každý má svůj notebook vedle bublající aparatury
a sledují filmy, nebo brouzdají na internetu. Konečně jsem vytemperovala svou
reakční směs a teď nezbývá než 15 hodin vařit.
! Konec sekce pro chemicky-laboratorně zdatné jedince!
Areál školy
Nejsem chemik, ale ta pasáž pro chemicky zdatné se mi líbila nejvíc :-)
OdpovědětVymazatCo se problémů s prací týká, na to jsi mohla jet do Mostu, tam je to stejný :-)